Terapia prin Artă

Conny 
 ATCo
Promotorul Proiectului de Terapie prin Artă

- Dupa mai bine de 20 de ani într-un loc de muncă provocator în Vânzări și Distribuție a unei companii de IT la nivel mondial, am decis în urmă cu trei ani să renunțe la slujba mea șipărăsesc industria high-tech pentru a-mi îndeplini un vis pe care l-am avut de când eram adolescentă: studierea artelor.

 - Studiez acum Art Terapia la o universitate mică privată în Germania. Semestrul cinci, în care mă aflu, este un stagiu de aproximativ 4 luni, pe care m-am decis să-l desfășor la Fundația The Door, de la Mogosoaia, unde mi-am petrecut deja o perioadă de două luni de voluntariat, în anul 2011 în educația prin artă a copiilor.
Cu sprijinul familiei mele, prietenilor și colegilor o cantitate mare de materiale creative au fost colectate și după o aproape 3000 km străbătuți de-a lungul coastei Adriatice, am ajuns, fiind întâmpinată cu căldură și o mulțime de îmbrățișări.

 

Pentru următoarele săptămâni și luni, nu voi lucra numai în centru, ci și voi locui acolo. Acest lucru permite o colaborare foarte strânsă și tuturor părților implicate o oportunitate remarcabila de a învăța unii de la alții și de a îmbunătăți cunoștințele și competențele lingvistice și interculturale. Din moment ce eu nu vorbesc limba română, vom comunica în special în limba engleză, germană și, dacă este necesar chiar și prin semne. Am început cu niste activități introductive mai mici de artă creativă, în așa fel încât pe durata unei săptămâni să ne cunoaștem reciproc și să creem o atmosferă de încredere, respect și creativitate. Copiii afișează un mare interes și dăruire.

   

Dacă sunteți interesați de mai multe detalii despre universitatea mea și ceea ce înseamnă studiul de terapie prin artă, vă rugăm să accesați www.hkt-nuertingen.de.

 AT8
 
14/15 
start stop bwd fwd

 Proiectul s-a desfășurat la Centrul de Tratament și Recuperare de la Mogoșoaia în perioada noiembrie 2013 – martie 2014 și s-a adresat copiilor și tinerilor instituționalizați cu vârste între 4 și 20 ani, copiilor din centrul de zi și unui grup de 8 copii de la Școala Gimnazială nr. 181.

O parte din lucrările copiilor sunt constituite într-o mică expoziție, dar rezultatele cele mai importante sunt localizate în plan educațional, remodelare comportamentală și psihosocială.

 AT9